ΤΟ EΡΓΟ

Ψηφιοποιώντας την Τέχνη και την Πολιτιστική Κληρονομιά για βιωματική εμπειρία μέσω καινοτόμων τεχνολογιών” – ARTECH

ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 30 μήνες

ΤΕΛΛΟΓΛΕΙΟ

Η Συλλογή

Η Συλλογή του Τελλογλείου Ιδρύματος Τεχνών ΑΠΘ είναι ιστορικής σημασίας, καθώς περιλαμβάνει σημαντικά έργα, που σηματοδοτούν κομβικές στιγμές και τεχνοτροπικές εξελίξεις της νεοελληνικής κυρίως, αλλά και της ευρωπαϊκής τέχνης. Πυρήνα της συλλογής, η οποία συνιστά και ένα ιδιαίτερο κεφάλαιο στη θεωρία της υποδοχής, αποτελεί η συλλογή του Νέστορα και της Αλίκης Τέλλογλου. Η συλλογή εμπλουτίστηκε με μια σειρά μεταγενέστερων δωρεών, πρακτική, η οποία συνεχίζεται μέχρι σήμερα.  Η Συλλογή του Τελλογλείου Ιδρύματος Τεχνών περιλαμβάνει δείγματα της Επτανησιακής Σχολής του 18ου αιώνα, προσωπογραφίες και σημαντικές δημιουργίες του 19ου και των αρχών του 20ού αιώνα καθώς και αντιπροσωπευτικά έργα καλλιτεχνών σημαντικών για την εξέλιξη της νεοελληνικής τέχνης και εκπροσώπων της Γενιάς του Τριάντα.

Σημαντική είναι η ενότητα, που σηματοδοτεί τη στροφή των καλλιτεχνών στην αφαίρεση, τον σουρεαλισμό, σε νεωτεριστικά μεταπολεμικά ρεύματα σε διάφορες κατευθύνσεις. Επίσης υπάρχουν δείγματα ευρωπαϊκής ζωγραφικής. Τέλος, μικρότερες συλλογές επιτρέπουν τη σύνδεση με τον κόσμο της αρχαιότητας και της Ανατολής.

artech

Το Αντικείμενο

Αντικείμενο του παρόντος έργου αποτελεί η ανάπτυξη στοχευμένων βιωματικών δράσεων και εφαρμογών με σκοπό την ανάδειξη εμβληματικών έργων της μόνιμης συλλογής του Τελλόγλειου Ιδρύματος Τεχνών Α.Π.Θ. στο ευρύ κοινό και σε εξειδικευμένες ομάδες επισκεπτών καθώς και την ενίσχυση και διεύρυνση των εκπαιδευτικών εργαστηρίων, που υλοποιεί το Ίδρυμα σε επιμέρους ομάδες.

Το έργο περιλαμβάνει:

  • ψηφιακή προβολή (υψηλής ανάλυσης φωτογράφιση, τρισδιάστατη σάρωση, 360 φωτογραμμετρία) επιλεγμένων έργων της μόνιμης συλλογής του Ιδρύματος, με θερμά σημεία
  • τρισδιάστατη εικονική περιήγηση και αλληλεπίδραση του επισκέπτη και των ερευνητών με τα εκθέματα και την εικονική χωροθέτησή τους στις εγκαταστάσεις του Ιδρύματος
  • βιωματική εκμάθηση της συντήρησης – ψηφιακής και πραγματικής – έργων τέχνης, που έχουν τυπωθεί με τεχνολογία 3D εκτύπωσης, στο πλαίσιο ανοικτών εκπαιδευτικών εργαστηρίων (open labs). 
  • εκπαίδευση / ψυχαγωγία μέσω πολυμεσικών εκπαιδευτικών εφαρμογών – δραστηριοτήτων
Σπητέρη
ΤΙΤ 1999.337 Σπητέρη-Βεροπούλου Ιωάννα/ G.Spiteri, J. Spiteri, J. Spiteris (Σμύρνη 1920 - Αθήνα 2000) Σύνθεση επαναλαμβανόμενων. Κρεμαστή κολώνα. Colonne suspendue No1, 1968 Αρθρωτή κατασκευή από 16 ξύλινα στοιχεία/τμήματα βαμμένου ξύλο, γκρι - ασημί στις άνω και κάτω πλευρές και μαύρο στο πλάι 195x26,5x10 εκ.
ARTECH

Αποτελέσματα

Αναμένονται τα εξής αποτελέσματα από την υλοποίηση και διάχυση του έργου:

Επισκέπτες του Τελλογλείου

  • Αλληλεπίδραση και διάδραση του επισκέπτη με έργο τέχνης
  • Βελτίωση της εμπειρίας (πραγματική και ψηφιακή) τους και καλλιέργεια της αισθητικής αγωγής.
  • Εξατομικευμένη διαδικασία μάθησης (παρουσίαση της πληροφορίας σε διαφορετικά επίπεδα, ανάλογα με το γνωστικό επίπεδο και τα ενδιαφέροντα του)

Κοινωνία και οικονομία

  • Ανάδειξη του εθνικού πολιτισμικού και τουριστικού προϊόντος. Κατανόηση της διαχρονικής σπουδαιότητας των έργων, διαιώνιση της ιστορικής μνήμης
  • Καλλιέργεια της καλλιτεχνικής παιδείας
  • Εξοικείωση κοινού με τις νέες τεχνολογίες και με εξειδικευμένα μέσα προβολής και αίσθησης έργων τέχνης
  • Προώθηση της έρευνας, ενίσχυση του ενδιαφέροντος της ερευνητικής κοινότητας, που δραστηριοποιείται στα αντικείμενα της διάγνωσης, της τεκμηρίωσης και της ανάδειξης σε νέες κατευθύνσεις και δημιουργία συνεργασιών.